هزینه ثبت اختراع در معاهده PCT

0 دقیقه برای مطالعه
0 نظرات کاربران
هزینه ثبت اختراع در معاهده PCT
چکیده مقاله :

معاهده PCT تشکیل شده تا مخترعین که در کشورهای عضو معاهده، تصمیم به ثبت بین المللی اختراع خود یا ثبت ملی سایر کشورها دارند بتوانند از 90 درصد تخفیف در این ثبت که به صورت یک معاهده ی بین المللی است استفاده نمایند.

هزینه ثبت اختراع در معاهده PCT

یکی از موضوعات مهم و بسیار مورد علاقه برای مخترعین که قصد ثبت بین‌المللی یا ثبتPCT اختراع‌های خود را دارند استفاده از 90 درصد تخفیف طبق معاهده‌ی پاریس می‌باشد که همواره این معاهده تشکیل شده است تا مخترعین که در کشورهای عضو معاهده، تصمیم به ثبت بین‌المللی اختراع خود یا ثبت ملی سایر کشورها دارند قادر باشند از 90 درصد تخفیف در این ثبت که به صورت یک معاهده‌ی بین المللی است استفاده نموده و در هزینه‌های ثبت آنها تخفیف لحاظ شود تا قادر باشند کشور مد نظر را انتخاب کرده و بهترین ثبت با بیشترین بهره‌وری را کسب نمایند.

 

90% تخفیف در ثبت PCT

در این بین استفاده از این 90 درصد تخفیف شامل یکسری شرایط می‌باشد و همین شرایط منجر به سو استفاده‌ برخی شرکت‌ها یا اشخاص به صورت واضح شده است. برای مثال شنیده شده است که ارگان‌ها، انجمن‌ها یا شرکت‌هایی مدعی هستند که در صورتی که اختراع یک نفر توسط ما مورد تایید واقع شود از 90 درصد تخفیف برخوردار شده و در غیر این صورت امکان استفاده از این تخفیف در معاهده‌ی پاریس یا ثبت PCT وجود ندارد و یا ازعان داشته‌اند که در صورتی که اختراع شما در شرکت، موسسه یا توسط ما تایید گردد 90 درصد هزینه‌های شما توسط ما پرداخت می‌گردد.

لازم است اطلاع داشته باشید که استفاده از 90 درصد تخفیف معاهده‌ی پاریس هیچ ارتباطی به شخصی یا ارگان یا شرکت خاصی نداشته و برای کلیه‌ی اشخاص یا به عبارتی کلیه‌ی اظهارنامه‌ها یا درخواست‌هایی که از کشورهای عضو معاهده‌ی پاریس که ایران شامل آنها می‌باشد ارسال شود، 90 درصد تخفیف لحاظ می‌گردد و هیچ ارتباطی به تایید یا عدم تایید یا ارسال توسط یک شرکت یا شخص خاص ندارد. همچنین سازمان WIPO در ایران یا هیچ کشور دیگری هیچ نمایندگی زیر نظر شخصی یا شرکت خاص ندارد و تنها دفتر ارتباط با سازمان WIPO در سازمان مالکیت معنوی می‌باشد.

پس لازم است تا شما اطلاعات کاملی داشته باشید تا از زعم این کلاهبرداری‌ها در امان باشید. جهت افزایش اطلاعات خود در زمینه‌ی ثبت کنوانسیون پاریس یا معاهده‌ی PCT یا ثبت بین‌المللی با کارشناسان با تجربه‌ی ما در ارتباط بوده و پس از دریافت اطلاعات کامل اقدام به ثبت نمایید.

90% تخفیف در ثبت PCT

تفاوت PCT و US PATENT

یکی از معتبرترین ثبت‌های موجود در دنیا ثبت ک شور آمریکا می‌باشد که همواره بسیاری از اساتید دانشگاه و مخترعین در رویای گرفتن گواهینامه‌ی آن می‌باشند و همواره از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. در این بین مخترعینی که قصد ثبت اختراع بین‌المللی یا PCT را دارند همواره سوال دارند که تفاوت ثبت اختراع بین‌المللی با ثبت آمریکا در چیست؟ قبل از این که پاسخ این سوال را برای شما توضیح دهیم لازم است بدانید که ثبت اختراع در آمریکا چه هزینه‌هایی دارد که همواره برای استعلام هزینه‌های ثبت آمریکا به دلیل متفاوت بودن قیمت دلار و همچنین تغییر در هزینه های ثبت کشورها لازم است در زمانی که قصد اقدام برای این کار را دارید یا این مقاله را مطالعه می‌فرمایید از کارشناسان ما استعلام قیمت بگیرید.

چنانچه بخواهیم یک هزینه‌ حدودی در نظر بگیریم ثبت آمریکا بین15000 - 20000 دلار هزینه خواهد داشت در حالی که ثبت یک اظهارنامه‌ PCT برای شما از 200 دلار تا 2000 دلار بسته به میزان تعداد ادعاها یا صفحات نقشه یا صفحات توضیحات و میزان پیچیدگی اختراع شما خواهد بود در یک مقایسه‌ کوچک می‌توانید پی ببرید که هزینه‌ ثبت اظهارنامه‌ PCT در مقابل اظهارنامه‌ ثبت آمریکا بسیار قابل توجه می‌باشد حال لازم است این قضیه به صورت بازتر مطرح شود تا تفاوت درک شود.

زمانی که یک مخترع قصد صادرات محصول خود یا پیدا کردن سرمایه گذار در سایر کشورها خارج از مرز ایران را دارد و یا قصد مهاجرت به یکی از کشورها یا پذیرش اختراع او در استارت آپی در یک کشور را دارد بهترین گزینه برای او ثبت PCT یا معاهده‌ی پاریس می‌باشد، برای این که اطمینان حاصل نماید در بازه‌ زمانی 30ماه که اعتبار اظهارنامه‌ ثبت PCT او می‌باشد سرمایه گذار خود را پیدا کرده و یا کشور مقصد را انتخاب نماید حال آیا این کار با ثبت آمریکا مقدور نمی‌باشد؟

جواب این سوال بسیار ساده است؛ بله با ثبت آمریکا نیز این کار مقدور می‌باشد اما لازم است شما بدانید که در صورتی که شما در کشوری مانند آلمان یا کانادا پذیرش بگیرید و یا سرمایه گذار پیدا کنید لازم است اختراع خود را در آن کشور نیز ثبت ملی نمایید تا بتوانید از امتیازات و یا حق لازم برای تولید اختراع و یا فروش یا هر عمل دیگری به عبارتی حقوق مالکیت معنوی اختراع خود بهره‌مند شوید. پس لازم است پس از ثبت آمریکا ثبت کشور مقصد مورد نظر را نیز انجام دهید.

 در این مرحله لازم به ذکر است که ثبت معاهده‌ی پاریس 4 - 9 ماه کاری زمان برده و یک ثبت آمریکا 2 الی 3 سال به طول می‌انجامد که این زمان بسیار قابل توجه می‌باشد و زمانی که شما لازم باشد ثبت کشور دیگری را نیز انجام دهید عملا یک هزینه‌ دوباره کاری یا انجام مجدد ثبت برای شما لحاظ شده و مدت زمان زیادی را از دست می‌دهید. در حالی که با ثبت یک اظهارنامه‌ PCT در مدت زمان بسیار کمتر امکان پیدا کردن سرمایه گذار یا کشور مقصد را خواهید داشت و در صورتی که هدف شما حاصل نگردد، زمان و هزینه‌ای که صرف کرده‌اید در مقابله با ثبت کشور آمریکا بسیار قابل توجه خواهد بود، پس قبل از انجام ثبت اختراع خود با کارشناسان ما در ارتباط بوده و مشاوره‌ کامل را در جهت اخذ بهترین ثبت در بهترین کشور دریافت نمایید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است